۱۴۸ کیلوگرم شمش طلا در حراج حضوری مرکز مبادله معامله شد (۶ خرداد ۱۴۰۳) مرغ در بازار ارزان شد (۶ خرداد ۱۴۰۳) | قیمت جدید هر کیلوگرم مرغ تازه و منجمد در بازار سقف افزایش اجاره در استان‌ها مشخص می‌شود + فرمول تعیین سقف افزایش اجاره پیش بینی بورس دوشنبه (۷ خرداد ۱۴۰۳) | ریزش بورس ادامه دارد؟ پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه (۷ خرداد ۱۴۰۳) | آیا ریزش قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟ تکلیفِ امسال وزارت رفاه برای اجرای «کالابرگ» | برنامه دولت برای تسویه با فروشگاه‌های طرف قرارداد ۴ خودروی برقی مجوز پلاک تاکسی گرفتند معافیت مالیاتی واردات شمش طلا (۶ خرداد ۱۴۰۳) ۳۱۱۹ خودرو در ۲ ماه وارد کشور شد+ جدول (۶ خرداد ۱۴۰۳) دستورالعمل فروش اینترنتی نان ابلاغ شد ۴۰ میلیون دلار ارزآوری از طریق صادرات تخم‌مرغ پیش‌بینی تولید ۲۲۰ هزار تن قارچ خوراکی در کشور تا انتهای سال طی دو ماه سال جاری ۴.۶ تن شمش طلا وارد کشور شد (۶ خرداد ۱۴۰۳) ثبت‌نام ۸۳ هزار و ۱۵۰ خانوار در طرح نهضت ملی در خراسان‌رضوی شناسایی قریب به ۵۰ درصد تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی استان، در نیشابور ادامه روند ریزشی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ خرداد ۱۴۰۳) نرخ طلا در بازار امروز مشهد یکشنبه (۶ خرداد ۱۴۰۳) تورم مسکن در اردیبهشت، به کمترین رقم در ۶ سال اخیر رسید پلمب ۱۳ آرایشگاه زنانه از ابتدای سال در مشهد عرضه بیش از ۶ هزار کیلوگرم زعفران در بورس کالا تعرفه واردات لاستیک در سال ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات دلار در کانال ۵۷ هزار تومان | کاهش قیمت سکه (۶ خرداد ۱۴۰۳) ثبت‌نام بیش از ۱۴۰ هزار نفر برای خودرو‌های برقی رهن و اجاره در بولوار دانشجوی مشهد چقدر نقدینگی می‌خواهد؟ (۶ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۶ خرداد ۱۴۰۳) نگاهی به وضعیت تولید گوشت قرمز در کشور
سرخط خبرها

رنو تندر بخریم یا پژو پارس ال ایکس (LX) ؟

  • کد خبر: ۳۳۲۰۶
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۴
رنو تندر بخریم یا پژو پارس ال ایکس (LX) ؟
برای اینکه انتخابی راحت و بی دردسر در خرید خودرو داشته باشیم لازم است برخی نکات مهم را توجه داشته باشیم نکاتی که شاید کمک شایانی در انتخاب ما کند در ادامه با مقایسه بین بین دو خودرو تندر ۹۰ و پژو پارس ال ایکس برای شما و دیگر دوستان انتخاب را راحت‌تر و کم دردسر‌تر میکنیم. هر کدام از این خودرو‌ها دارای ویژگی­‌های خاصی هستند که در این مطلب به آن پرداخته شده است.
 به گزارش شهرآرانیوز، برای اینکه انتخابی راحت و بی دردسر در خرید خودرو داشته باشیم لازم است برخی نکات مهم را توجه داشته باشیم نکاتی که شاید کمک شایانی در انتخاب ما کند در ادامه با مقایسه بین بین دو خودرو تندر ۹۰ و پژو پارس ال ایکس برای شما و دیگر دوستان انتخاب را راحت‌تر و کم دردسر‌تر میکنیم. هر کدام از این خودرو‌ها دارای ویژگی­‌های خاصی هستند که در این مطلب به آن پرداخته شده است.
 

پژو پارس LX (ال ایکس)

در سال ۱۳۷۹ بود که پژو پارس یا همان پرشیا  وارد کشور شد و سال ۱۳۸۹ بود که نخستین پژو پارس  LX با قوای فنی پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و آپشن‌های بیشتر پا به خیابان‌های کشور گذاشت و در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های  پژو پارس  میباشد. ظاهر پژوپارس  به علت وفور این خودرو در سراسر کشور تکراری شده است، اما هم چنان زیبا به نظر میرسد و جذابیت خاص خود را دارد.
 
پژو پارس را میتوان موفق‌ترین تجربه خودروسازان کشور در بحث فیس لیفت دانست، زیرا این خودرو فیس لیفتی موفق از پژو ۴۰۵ میباشد. ظاهر پژو پارس به گونه‌ای است که اکثریت اقشار جامعه در گروه‌های سنی متفاوت آن را میپسندند. یکی دیگر از نکات ظاهری پژو پارس  هماهنگ بودن طرح بدنه آن میباشد که نکته‌ای مثبت و پسندیده در طراحی خودرو به شمار میرود و  برای پژو پارس LX که با رینگ‌های ۱۵ اینچی آلومینیومی عرضه میشود  ظاهری زیبا و چشمگیر را به وجود آورده است.
 
در بحث ابعاد و جاداری کابین پژو پارس در خوب و مناسب میباشد و ابعادش برای یک خانواده کافی و  منطقی هم در بخش فضای سرنشینان و هم در بخش صندوق بار به نظر میرسد. کیفیت ساخت و مونتاژ پژو پارس LX خوب و راضی کننده میباشد، ولی در بعضی از نمونه‌های تولیدی مالکان ماشین پارس LX از پایین بودن کیفیت ساخت و مونتاژ و وجود سر و صدای اضافی در داخل کابین شکایت دارند.
 
از نظر آپشن و تجیزات پژو پارس ال ایکس با توجه به قیمتش خودرویی کامل به نظر میرسد و در مقایسه با ماشین تندر ۹۰ می‌رسد و کامل‌ترین و مجهز‌ترین گزینه میباشد و با تغییرات جدید ایران خودرویی‌ها و داشبورد جدید، کلید‌های کنترلی فرمان، سیستم بلوتوث و .. کاملتر نیز گردیده است.
 
رنو تندر بخریم یا پژو پارس ال ایکس؟
 
 
در بحث سواری و هندلینگ پژو پارس  خوب است و ماشین  خوش دست و راحتی میباشد. از نظر نرمی سواری پژو پارس ماشین نرم و خانوادگی میباشد و در عین حال هم پایداری خوبی دارد. فرمان پژو پارس  نرم است و دقت قابل قبولی هم دارد، ولی در بعضی مواقع در فرمان پذیری ضعف‌هایی از خود نشان میدهد. ترمز‌های پژو پارس ال ایکس هم ۴ چرخ دیسک میباشد که خوب و پر قدرت عمل میکند.
 
رنو تندر بخریم یا پژو پارس ال ایکس؟


در کل پژو پارسال ایکس  ماشینی است که مناسب خانواده میباشد، ولی استهلاک نسبتا بالایی دارد، به وفور در خیابان یافت میشود، خدمات پس از فروش مناسبی دارد و لوازم یدکی اش در بازار فراوان است، ولی نسبت به ماشین تندر ۹۰ کیفیت ساخت و مونتاژ پایین تری دارد.
 
 
رنو تندر ۹۰
 
 
رنو تندر بخریم یا پژو پارس ال ایکس؟


رنو یا داچیا که یک خودرو اقتصادی، ساده و ارزشمند میباشد. این خودرو در بدو ورود در ۳ کلاس تولید و روانه بازار می‌شد، ولی در سال‌های اخیر تنها در مدل فول E۲ تولید می‌شود. نسبت به دیگر ماشین‌های کارخانه رنو، ال ۹۰ طراحی ساده‌تر و عامه پسند تری را دارا میباشد که و کاملا در ظاهرش اقتصادی بودن این ماشین را میتوان درک کرد.
 
رنو تندر ۹۰ در قسمت جلوی خودرو جلو پنجره‌ای هم رنگ بدنه دارد، کاسه چراغش کریستالی است و به چهره جلو خودرو نمای زیبایی داده است و استفاده از رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچی که سایزشان متناسب با ابعاد بدنه هستند هم به بهتر شدن نمای کلی خودرو کمک شایانی کرده اند.
 
رنو تندر ۹۰ در بحث طراحی یک ماشین کاملا سلیقه‌ای میباشد بعضی آن را زیبا و هماهنگ میدانند و به چشم بعضی دیگر یک خودروی زشت و بد ترکیب میباشد. اما به طور کلی ماشین تندر ۹۰ در بحث طراحی و ایمنی نمره قابل قبولی را کسب میکند.
 
در داخل کابین رنو تندر ۹۰ همه چیز ساده و یکنواخت به نظر میرسد و مبنای اصلی طراحی کابین بر اساس اقتصادی بودن، پایین آوردن قیمت نهایی و راحتی میباشد. در ساخت رنو تندر ۹۰ کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی به کار برده شده است، ولی از نظر کیفیت متریال استفاده از پلاستیک خشک در بعضی نقاط آزار دهنده میباشد البته در بلند مدت کیفیت این قطعات تغییر چندانی نمیکند و این خود نکته مثبتی به حساب میاید و نشان از کم استهلاک بودن و قابل اعتماد بودن ماشین تندر ۹۰ میباشد. از نظر آپشن رنو تندر ۹۰ ماشینی ساده میباشد و امکانات چندان زیادی در آن مشاهده نمیگردد.
 
در کل ماشین رنو تندر ۹۰ از نظر ارگونومی داخل کابین، کیفیت ساخت و مونتاژ و راحتی سرنشینان با توجه به قیمتش عالی است و انتخابی مناسب و کامل برای خانواده‌های ایرانی که به دنبال خودرویی کم استهلاک و راحت برای سفر‌های درون و برون شهری هستند میباشد.
 
رنو تندر بخریم یا پژو پارس ال ایکس؟


مشخصات فنی تندر ۹۰

در ماشین رنو تندر ۹۰ از پیشرانه معروف K۴M استفاده شده است که بعد از این ماشین هم بسیار بر روی دیگر محصولات خانواده لوگان و ساندرو به کار گرفته شده است. این پیشرانه ۴ سیلندر است و ۱۵۹۸ سی سی حجم دقیق آن میباشد. K۴M قابلیت تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد و دارای مزایایی، چون شتاب و چالاکی خوب، مصرف سوخت کم و استهلاک پایین میباشد.
گیربکس دستی ماشین تندر ۹۰ بسیار خوب ساخته شده است و دنده‌های این ماشین به نرمی و دقت هر چه تمام‌تر جا میروند. گیربکس دستی ماشین تندر ۹۰ ضریب هایش به نحوی تنظیم شده اند که شتاب بسیار خوبی برای تندر ۹۰ رقم زده اند و کشش بالایی را برای این ماشین به وجود آورده اند.

رنو تندر ۹۰ یک ماشین سدان شهری است که با توجه به کلاسش ارتفاع قسمت عقب آن بالا میباشد، ولی سیستم تعلیق ساده و توانمندی دارد که در پستی بلندی‌ها عملکرد خوبی را از خود نشان میدهد و سواری نرم و لذت بخشی را برای این ماشین رقم زده است. هندلینگ ماشین رنو تندر ۹۰ نیز همانند ظاهر آن ضد و نقیض است عده‌ای آنرا ضعیف و عده‌ای خودرویی در دست راننده می‌دانند.
سیستم تعلیق رنو تندر ۹۰ با وجود نقاط قوتش ضعف‌هایی دارد که باعث شده است تا پایداری این ماشین در سرعت‌های بالا چندان تعریفی نداشته باشد و احساس نا امنی را به اننده انتقال دهد. فرمان ماشین تندر ۹۰ نرم است و عملکرد خوبی دارد و فرمان پذیری دقیقی برای تندر ۹۰ مهیا کرده است.

در انتها رنو تندر ۹۰ با توجه به ضعف‌های اخیر خودرو سازان و پایین آمدن کیفیت خودرو‌ها داخلی ماشینی است که ارزش خرید بالایی دارد، ظاهر ساده و، عامه پسند و اقتصادی که همه سلیقه‌ها را در اکثریت گروه‌های سنی مخصوصا میانسالان جذب خود میکند، ویژگی‌های فنی خوبی دارد و بسیار هم با استقبال بالایی مواجه شده است.
 
ماشین رنو تندر ۹۰ در میان ماشین‌های این مقایسه یعنی پژو پارس ال ایکس کیفیت ساخت بالاتر، استهلاک پایین‌تر و ارزش خرید بالاتری بهره میبرد، ولی به رقم تولید چندین ساله در دو خودروسازی ایران خودرو و پارس خودرو کمی در بازار قطعات خودرو ضعیف و گران هستند و یکی از سوالاتی که برای بسیاری از خریداران تندر ۹۰ ایجاد می‌شود کیفیت تندر ۹۰ ایران خودرو و پارس خودرو می‌باشد از آنجایی که سورس هر دو خودروسازان و تامین قطعات شرکت رنو پارس در ایران می‌باشد لذا از دید کیفیت قطعات خودرو تفاوتی بین ایران خودرو و پارس خودرو نمی‌باشد و گا‌ها ایران خودرویی‌ها نیز در امتیاز بندی وزارت صنایع نیز امتیاز بالاتری کسب کرده اند، ولی به جهت تک شیفت کاری پارس خودرویی‌ها بسیاری تندر پارس خودرو را در بحث کیفیت برتر می‌دانند و همین امر باعث تفاوت  قیمت خودرو تندر ۹۰ در بازار فروش خودرو گردیده است.

 منبع:نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->